REGULAMIN HURTOWNI INTERNETOWEJ E-HURT BAKOMA

1. Postanowienia ogólne

1.1. Sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym https://b2b.bakoma.pl/ będący hurtownią internetową, zwany dalej „e-hurtownią”, prowadzony jest przez „Bakoma” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (tj. „Bakoma” Sp. z o.o.) z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Połczyńska 97a, 01-303 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000345357, posiadająca NIP: 8370000812 oraz REGON: 750078292.

1.2. Zawieranie Umów za pośrednictwem e-hurtowni możliwe jest wyłącznie przez Klienta będącego przedsiębiorcą (w rozumieniu art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz art. 431 Kodeksu cywilnego), który spełnia łącznie następujące warunki: (a) korzysta z e-hurtowni i zawiera Umowę wyłącznie w celach związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową; oraz (b) zawierana Umowa posiada dla tego przedsiębiorcy charakter zawodowy (wynikający w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Klientami e-hurtowni nie mogą być konsumenci ani przedsiębiorcy, którzy nie spełniają kumulatywnie ww. warunków.

1.3. Niezależnie od postanowień punktu 1.1., a w szczególności na wypadek, gdyby Klient e-hurtowni będący przedsiębiorcą – z naruszeniem postanowień punktu 1.1. – zawarł jednak Umowę, która nie posiada dla niego charakteru zawodowego, niniejszym wyłącza się zastosowanie tych przepisów Kodeksu cywilnego dot. rękojmi, które dotyczą kupujących będących konsumentami lub przedsiębiorcami, o których mowa w art. 5564 Kodeksu cywilnego – wyłączenie rękojmi w zakresie konsumenckim. W pozostałym zakresie rękojmię i jej ograniczenia reguluje punkt 15. poniżej.

2. Definicje i postanowienia wstępne

2.1. Bakoma – „Bakoma” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Połczyńska 97A, 01-303 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000345357, posiadająca NIP 8370000812, REGON: 750078292, o kapitale zakładowym w wysokości 5.470.700,00 zł. Dane kontaktowe do Bakoma podane są w punkcie 1.1. powyżej.

2.2. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

2.3. Klient – przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 4 marca 2018 r. prawo przedsiębiorców, który spełnia wszystkie warunki, o których mowa w punkcie 1.1., a w szczególności zawierana Umowa posiada dla niego charakter zawodowy, a przy tym który posiada utworzone dla niego przez Bakoma Konto w e-hurtowni.

2.4. Konto – dostępny dla Klienta i oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem ustawionym przez Klienta zbiór zasobów elektronicznych e-hurtowni: (a) który umożliwia Klientowi korzystanie z pełnej funkcjonalności e-hurtowni, w tym zawieranie Umów; oraz (b) w którym gromadzone są dane dotyczące Klienta, w tym informacje o złożonych przez niego zamówieniach w e-hurtowni.

2.5. Newsletter – cyfrowa usługa dystrybucji materiałów informacyjnych, handlowych, reklamowych, promocyjnych i marketingowych świadczona przez Bakoma za pośrednictwem korespondencji e-mail, która umożliwia Klientom cykliczne otrzymywanie od Bakoma ww. materiałów.

2.6. Produkt – dostępna w e-hurtowni rzecz ruchoma, w tym artykuł spożywczy (produkt żywnościowy), wyprodukowany przez lub na zlecenie Bakoma lub też przez lub na zlecenie podmiotów powiązanych z Bakoma (w tym: Bioagra S.A., Komagra Sp. z o.o., Polskie Młyny S.A., Bioagra-Oil S.A., BZK ALCO S.A.).

2.7. Towar – produkt znajdujący się w asortymencie e-hurtowni, który jednak nie jest produkowany przez ani na zlecenie Bakoma ani też przez lub na zlecenie podmiotów, o których mowa w punkcie 2.6.. W przypadku każdego takiego Towaru jego opis wskazuje podmiot, który jest jego producentem.

2.8. e-hurtownia – sklep internetowy, o którym mowa w punkcie 1.1.

2.9. Umowa – mowa sprzedaży dotycząca Produktów lub Towarów zawarta przez Klienta z Bakoma z chwilą e-mailowego potwierdzenia przez Bakoma przyjęcia zamówienia do realizacji (potwierdzeniem zawarcia Umowy), stosownie do szczegółowych postanowień niniejszego Regulaminu, a jednocześnie zawarta w siedzibie Bakoma, o której mowa w punkcie 2.1.. W zakresie Regulaminu oraz treści Umowy: (i) wyłączone jest zastosowanie jakichkolwiek wzorców umów (ogólnych warunków umów, wzorów i regulaminów) stosowanych przez Klienta, nawet jeżeli zostałyby one przesłane Bakoma przez Klienta, a Umowa dochodzi do skutku bez uwzględniania takich wzorców umów; (ii) wyłączone jest zastosowanie jakichkolwiek osobnych umów zawartych przez strony, w tym w zakresie dot. kanału tradycyjnego (dotyczy to również opustów, rabatów i innych warunków handlowych).

2.10. Kredyt kupiecki – sprecyzowany w Umowie odroczony termin płatności przyznawany przez Bakoma Klientowi w ramach limitu kwotowego i czasowego. Wysokość kredytu kupieckiego przysługującego Klientowi jest taka, jak przyznana Klientowi przez Bakoma w osobnych umowach zawartych przez strony.

2.11. Hasło – ustalany podczas pierwszego logowania przez Klienta do e-hurtowni i Konta (tj. po zalogowaniu się przy użyciu Hasła startowego) lub zmieniony później ciąg znaków spełniający minimalne parametry podane przy polu jego ustalania, który użyty wraz z Loginem umożliwia Klientowi zalogowanie się do e-hurtowni (i Konta) oraz korzystanie z jej funkcjonalności. Klient ma możliwość zmiany Hasła za pomocą ustawień Konta. Hasła mogą mieć ograniczony okres ważności i Bakoma może wymagać okresowego aktualizowania Haseł. Klient odpowiada za działania wszelkich osób, którym udostępnił Hasło.

2.12. Hasło startowe – jednorazowe hasło, o ograniczonym czasie ważności, przekazane Klientowi przez Bakoma w związku z zaproszeniem Klienta do współpracy z e-hurtownią, a służące do pierwszego logowania do e-hurtowni i Konta. Klient odpowiada za działania wszelkich osób, którym udostępnił Hasło startowe.

2.13. Login – indywidualny ciąg znaków nadawany Klientowi przez Bakoma w celu umożliwienia logowania się Klienta do e-hurtowni (i Konta) oraz korzystania z jej funkcjonalności, powiązany z adresem e-mail Klienta. Login powiązany jest z konkretną osobą z personelu Klienta posługującą się nim w ramach korzystania z e-hurtowni przez Klienta. Na podstawie indywidualnych wniosków Klienta składanych przy użyciu formularza dostępnego pod adresem https://b2b.bakoma.pl/contact/contact. Bakoma może nadać Klientowi więcej niż jeden Login (w szczególności dla różnych osób z jego personelu). Klient odpowiada za działania wszelkich osób, którym udostępnił Login.

2.14. Polityka Prywatności – dokument określający m.in. kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz plikami cookies (ciasteczek), dostępny pod adresem https://b2b-test.bakoma.pl/base/terms-of-use.

2.15. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Bakoma na rzecz Klienta za pośrednictwem e-hurtowni, o której mowa w punkcie 3. poniżej.

3. Usługi elektroniczne w e-hurtowni i funkcjonalność e-hurtowni

3.1. Usługa utrzymywania i prowadzenia Konta.

3.1.1. Usługa ta umożliwia w szczególności przeglądanie asortymentu e-hurtowni, składanie zamówień, przeglądanie historii dot. Konta oraz korzystanie z pozostałej funkcjonalności Konta.

3.1.2. Korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie przez Klienta następujących, kolejnych czynności: (1) wypełnieniu formularza rejestracji dostępnego w e-hurtowni; (2) akceptacji Regulaminu oraz Polityki Prywatności; (3) kliknięciu pola „Załóż konto”; oraz (4) potwierdzeniu woli utworzenia Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany na podany adres e-mail.

3.1.3. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta adresu e-mail, który będzie powiązany z Loginem. W ramach Konta Klient zobowiązany jest podać również: imię i nazwisko oraz firmę (pełną nazwę firmy), adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej, numer NIP, numer telefonu kontaktowego, adres miejsca dostaw (jeśli jest inny niż adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej). Formularz rejestracji oraz inne formularze w e-hurtowni mogą wymagać podania również dodatkowych danych. Składanie zamówień w zakresie dot. napojów alkoholowych oraz zawieranie w tym zakresie Umów wymaga spełnienia dodatkowych wymogów, stosownie do szczegółowych postanowień punktu 8.

3.1.4. Adresy miejsc dostawy można modyfikować wykorzystując funkcjonalność Konta.

3.1.5. Klient ma możliwość usunięcia Konta (tj. rezygnacji z dalszego świadczenia usług dot. Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Bakomy. Żądanie dot. usunięcia Konta powinno być wysłane za pośrednictwem poczty e-mail na adres siwula_p@bakoma.pl. Usunięcie Konta nastąpi w terminie do 30 dnia od dnia złożenia takiego żądania przez Klienta. Usunięcie Konta samo w sobie nie powoduje usunięcia w Bakoma danych dot. Klienta, w tym danych dot. zamówień (Umów).

3.2. Usługa składania i obsługi zamówień.

3.2.1. Klient składa zamówienie poprzez swoje Konto. Oznacza to, że w celu złożenia zamówienia w e-hurtowni Klient musi zalogować się na swoje Konto. Zamówienia składa się poprzez Konto bezpośrednio na platformie internetowej e-hurtowni. Klient może też złożyć zamówienia poprzez swoje Konto w drodze kontaktu telefonicznego ze swoim wyznaczonym opiekunem Bakoma.

3.2.2. Proces składania zamówienia rozpoczyna się z chwilą dodania przez Klienta pierwszego Produktu lub Towaru do elektronicznego koszyka w e-hurtowni.

3.2.3. Złożenie zamówienia następuje na skutek użycia przycisku „Zamawiam i płacę” i wymaga uprzedniej, każdorazowej akceptacji Regulaminu oraz Polityki Prywatności.

3.2.4. Złożenie zamówienia nie oznacza zawarcia Umowy. Potwierdzenie przez Bakoma otrzymania zamówienia nie oznacza zawarcia Umowy.

3.3. Usługa rozsyłania Newslettera.

3.3.1. Przystąpienie Klienta do subskrypcji Newslettera następuje na skutek podania w polu "Newsletter", widocznym na stronie e-hurtowni, adresu poczty elektronicznej Klienta, kliknięciu pola „Zapisz”, a następnie potwierdzeniu woli otrzymywania newslettera poprzez kliknięcie w link aktywacyjny zawarty w wiadomości e-mail przesłanej na wskazany adres poczty elektronicznej. Do subskrypcji Newslettera można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji wyboru (checkboxa) w trakcie składania danego zamówienia lub podczas rejestracji.

3.3.2. Usługa dot. Newslettera świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość rezygnacji z dalszego otrzymywania Newslettera. Aby dokonać rezygnacji z Newslettera należy skierować żądanie dot. rezygnacji z Newslettera do Bakoma w formie korespondencji e-mail (w takim przypadku usunięcie subskrypcji nastąpi w terminie do 30 dni od dnia złożenia takiego żądania przez Klienta) albo skorzystać z linku dezaktywującego subskrypcję podanego w każdym e-mailu z Newsletterem (natychmiastowe usuniecie subskrypcji).

3.4. Warunkiem korzystania z e-hurtowni jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie oraz przestrzeganie jego postanowień.

3.5. Dostęp i samo korzystanie z e-hurtowni są bezpłatne, a jedyne koszty po stronie Klienta, jakie są związane z korzystaniem z e-hurtowni, to koszty połączenia z serwerem, na którym umieszczono e-hurtownię, których wysokość jest zależna od taryfy stosowanej przez operatora sieci (dostawcę), z której korzysta Klient (opłata za udostępnianie łącza internetowego). Postanowienia zdania poprzedzającego nie dotyczą Umowy i jej wykonania, w tym zapłaty ceny za Produkty i Towary oraz koszty dostawy, a także ewentualnych opłat za skorzystanie z określonych metod płatności (prowizje i inne opłaty banków i innych instytucji finansowych, w tym operatorów płatności, operatorów kart).

3.6. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym e-hurtowni: (i) komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon lub inne tego typu urządzenie ze stałym dostępem do Internetu; (ii) dostęp do poczty e-mail; (iii) aktualna (tj. wspierana przez producenta danej przeglądarki internetowej) wersja jednej z następujących przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Internet Explorer, Edge, Safari; (iv) włączona w przeglądarce internetowej obsługa Javascript oraz zapisu plików cookies (ciasteczek).

3.7. Klient obowiązany jest do korzystania z e-hurtowni w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Bakoma oraz osób trzecich, w szczególności producentów Towarów. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.

3.8. Korzystanie z e-hurtowni może wiązać się z zagrożeniami typowymi dla aktywności w Internecie i z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną, w tym realizowanych za pomocą przeglądarek internetowych (desktopowych oraz mobilnych).

4. Dostęp do e-hurtowni

4.1. Zapoznanie się z ofertą handlową e-hurtowni oraz złożenie przez Klienta zamówienia, możliwe jest wyłącznie po zalogowaniu się w e-hurtowni.

4.2. Zalogowanie się w e-hurtowni wymaga uprzedniego zaproszenia do współpracy z e-hurtownią przez Bakoma, uzyskania Hasła startowego od Bakoma oraz dokonania przez Klienta czynności, o których mowa w punkcie 3.1.2.

4.3. Przedsiębiorca spełniający wszystkie warunki, o których mowa w punkcie 1.1., może wnioskować do Bakoma o zaproszenie go do współpracy z e-hurtownią oraz o ustanowienie dla niego Hasła startowego.

4.4. Klient zobowiązany jest: (i) zapewnić po swojej stronie poufność danych umożliwiających logowanie się do e-hurtowni; (ii) chronić te dane przed dostępem osób nieuprawnionych; (iii) nie ujawniać tych danych osobom trzecim; oraz (iv) ujawniać te dane wyłącznie członkom swojego personelu upoważnionym przez Klienta w szczególności do składania w jego imieniu i na jego rzecz zamówień; a także (v) zapewnić, że osoba składająca zamówienie z Konta Klienta jest do tego należycie upoważniona i działa w imieniu i na rzecz Klienta. Klient odpowiada w szczególności za wszelkie skutki korzystania z utworzonego dla niego Loginu oraz Hasła przez wszystkie osoby, którym ujawnił te dane lub które uzyskały te dane od Klienta lub członków jego personelu, również na skutek działań, którym Klient nie zapobiegł mimo istnienia zobowiązania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym. Odpowiedzialność Klienta w zakresie, o którym mowa w zdaniach poprzedzających, jest odpowiedzialnością na zasadzie ryzyka. Klient może wnioskować droga mailową do Bakoma o przydzielenie Loginu oraz hasła indywidualnego wskazanemu i upoważnionemu pracownikowi.

4.5. Bez uzyskania uprzedniej zgody Bakoma wyrażonej pod rygorem nieważności w formie pisemnej lub e-mailowej, Klient: (i) nie może przenosić na osoby trzecie swojego Konta ani związanej z nim historii zamówień; ani (ii) nie może przenosić na inne osoby ani udostępniać innym osobom danych umożliwiających logowanie się do e-hurtowni, w tym Loginu ani Hasła.

4.6. Zalogowanie się Klienta do e-hurtowni i korzystanie z e-hurtowni oznacza zobowiązanie do przestrzegania Regulaminu.

4.7. Składanie zamówień przez Klienta w e-hurtowni odbywa się na podstawie Regulaminu.

4.8. Klient zobowiązany jest do wylogowania się przed opuszczeniem e-hurtowni.

5. Minimum logistyczne

5.1. Minimum logistyczne dla jednej dostawy (tj. minimalna ilość lub wartość Produktów i Towarów objęta danym zamówieniem) wynosi 1000,00 zł netto.

5.2. Zamówienia, które nie obejmują minimum logistycznego: (i) nie będą mogły być złożone; (ii) gdyby jednak zostały złożone, nie będą przyjmowane do realizacji; (iii) gdyby jednak zostały przyjęte do realizacji, nie muszą być przez Bakoma realizowane do czasu złożenia przez Klienta zamówienia uzupełniającego.

6. Składanie zamówień poprzez Konto w drodze kontaktu telefonicznego ze opiekunem Bakoma

6.1. Klient może też złożyć zamówienia poprzez swoje Konto w drodze kontaktu telefonicznego ze swoim wyznaczonym opiekunem Bakoma. W celu złożenia zamówienia w drodze kontaktu telefonicznego z wyznaczonym opiekunem Bakoma Klient powinien zadzwonić do swojego opiekuna Bakoma (na numer telefonu opiekuna) i poprosić o złożenie zamówienia Klienta za pośrednictwem Konta Klienta w e-hurtowni. W tym celu, Klient powinien podać opiekunowi Bakoma swój Login i Hasło oraz wskazać zamawiane Produkty (tj. podać opiekunowi Bakoma, jaki Produkt zamawia i w jakiej liczbie). Klient jest świadom ryzyka związanego z przekazywaniem osobom trzecim swojego Loginu i Hasła do Konta Klienta i godzi się na nie i upoważnia [opiekuna Bakoma] do użycia swojego Loginu i Hasła do Konta Klienta na potrzeby złożenia zamówienia przez Klienta w trybie opisanym poniżej.

6.2. KW celu złożenia zamówienia przez Klienta, opiekun Bakoma:

6.2.1. odbierze od Klienta dane dotyczące jego Loginu i Hasła do Konto Klienta;

6.2.2. kompletuje zamówienie Klienta;

6.2.3. po skompletowaniu zamówienia Klienta – odbierze od Klienta ustne potwierdzenie, że Klient zapoznał się wcześniej i akceptuje Regulamin oraz Politykę Prywatności, a także poinformuje Klienta, że jest to zamówienie z obowiązkiem zapłaty i wskaże wysokość kwoty do zapłaty za złożone zamówienie. Ponadto, wyjaśni Klientowi, że po zakończeniu rozmowy telefonicznej, opiekun Bakoma wyśle do Klienta maila z informacją o Produktach (i ich liczbie), które Klient chce zamówić, a Klient ma możliwość zmiany lub rezygnacji ze składania zamówienia;

6.2.4. po zakończeniu rozmowy telefonicznej – niezwłocznie wyśle do Klienta maila z informacją o Produktach (i ich liczbie), które Klient chce zamówić, wraz z informacją o możliwości zmiany lub rezygnacji ze składania zamówienia przez Klienta. Klient ma 2 (dwie) godziny czasu (od otrzymania maila) na rezygnację ze składania zamówienia, bądź zmianę jego treści. W celu zmiany zamówienia lub rezygnacji z jego składania, w odpowiedzi na maila od opiekuna Bakoma, Klient powinien wysłać maila zwrotnego do opiekuna Bakoma z informacją o rezygnacji ze składania zamówienia, bądź informację o zmianie produktów (w tym ich liczby), które Klient chce zamówić. Niewysłanie przez Klienta takiego maila do opiekuna Bakoma we wskazanym powyżej terminie oznacza wyrażenie przez Klienta milczącej zgody na zamówienie o treści przesłanej w mailu opiekun Bakoma i skutkuje złożeniem przez Klienta zamówienia o treści wskazanej w ww. mailu. W razie, gdy Klient wyśle maila z informacją o zmianie Produktów (w tym ich liczby), które Klient chce zamówić, będzie to oznaczać złożenie przez Klienta zamówienia o takiej zmienionej treści.

6.3. Po upływie 2 (dwóch) godzin od otrzymania przez Klienta maila z informacją o Produktach (i ich liczbie), które Klient chce zamówić: – w razie nie wysłania przez Klienta żadnego maila do opiekuna Bakoma – przyjmuje się, że Klient w sposób milczący potwierdził treść zamówienia, które chce złożyć; w takiej sytuacji opiekun Bakoma, loguje się na Konto Klienta (na podstawie danych podanych mu w trakcie rozmowy telefonicznej z Klientem) i poprzez Konto Klienta sfinalizuje złożenie przez Klienta zamówienia o treści zgodnej z wysłanym wcześniej mailem; – w razie wysłania przez Klienta do opiekuna Bakoma maila z informacją o zmianie Produktów (w tym ich liczby), które Klient chce zamówić – przyjmuje się, że Klient potwierdził treść zmienionego zamówienia, które chce złożyć; w takiej sytuacji opiekun Bakoma, loguje się na Konto Klienta (na podstawie danych podanych mu w trakcie rozmowy telefonicznej z Klientem) i poprzez Konto Klienta sfinalizuje złożenie przez Klienta zamówienia zgodnie z mailem Klienta z informacją o zmianie Produktów (w tym ich liczby), które Klient chce zamówić; – w razie wysłania przez Klienta maila do opiekuna Bakoma z informacją o rezygnacji ze składania zamówienia – opiekun Bakoma nie złoży zamówienia Klienta. Rezygnacja z zamówienia lub jego zmiana nie jest możliwa w formie telefonicznej.

6.4. Po sfinalizowania zamówienia Klienta przez opiekuna Bakoma, system informatyczny e-hurtowni wyśle do Klienta maila zawierającego potwierdzenie złożenia zamówienia przez Klienta poprzez Konto Klienta wraz ze szczegółami dotyczącym zamówienia. Zamówienie to będzie dalej procesowane przez system e-hurtowni na tych samych zasadach, co zamówienie złożone przez Klienta poprzez Konto bezpośrednio na platformie internetowej e-hurtowni.

7. Zawieranie Umowy

7.1. W ramach e-hurtowni Bakoma umożliwia Klientom składanie zamówień na Produkty i Towary.

7.2. Z zastrzeżeniem postanowień punktu 16.6., zamówienia dokonywane za pośrednictwem e-hurtowni można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok.

7.3. Oferta (prezentacja) Produktów i Towarów zamieszczona w e-hurtowni nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania zamówień. Prezentacja Produktów i Towarów zamieszczona w e-hurtowni nie stanowi potwierdzenia dostępności Produktów ani Towarów ani informacji o tym, że znajdują się one na stanie magazynowym Bakoma. Natomiast złożenie przez Klienta zamówienia stanowi złożenie wobec Bakoma oferty związania się przez Klienta Umową, o treści zgodnej z zamówieniem i Regulaminem. Zamówienie (oferta) jest wiążąca dla Klienta przez okres 7 dni i w tym terminie może być przyjęta przez Bakoma w całości lub części lub odrzucona (w tym na skutek braku potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Bakoma, tj. potwierdzenia zawarcia Umowy). Przed wskazanym terminem zamówienie (oferta) nie może być przez Klienta odwołana, cofnięta ani zmieniona.

7.4. Po złożeniu przez Klienta zamówienia, Bakoma za pomocą korespondencji e-mail:

7.4.1. niezwłocznie potwierdza otrzymanie zamówienia, nie później jednak niż w terminie 24 godzin od jego złożenia; a następnie osobno

7.4.2. może: w terminie dalszych 72 godzin: (i) przyjąć zamówienie do realizacji (potwierdzić zawarcie Umowy) w całości; albo (ii) przyjąć zamówienie do realizacji (potwierdzić zawarcie Umowy) w części (tj. w odniesieniu tylko do niektórych Produktów i Towarów lub do mniejszej ich liczby niż objęta zamówieniem; albo (iii) odmówić przyjęcia zamówienia (odrzucić je) – w szczególności w zakresie, w jakim zamówione Produkty (Towary) nie znajdują się jednak na stanie magazynowym Bakoma.

7.5. Potwierdzenie przez Bakoma otrzymania zamówienia nie oznacza potwierdzenia dostępności Produktów (Towarów) objętych zamówieniem ani potwierdzenia możliwości realizacji zamówienia. Potwierdzenie przez Bakoma otrzymania zamówienia oznacza jedynie, że Bakoma otrzymała od Klienta zamówienie i dokona oceny możliwości jego realizacji i zawarcia Umowy.

7.6. Umowa zostaje zawarta dopiero na skutek e-mailowego potwierdzenia przez Bakoma, w terminie, o którym mowa w punkcie 7.4.2., przyjęcia zamówienia do realizacji (potwierdzenia zawarcia Umowy) – odpowiednio: w całości lub w części.

7.7. W braku e-mailowego potwierdzenia przez Bakoma przyjęcia zamówienia do realizacji (potwierdzenia zawarcia Umowy) w terminie, o którym mowa w punkcie 7.4.2., nie dochodzi do zawarcia Umowy (brak możliwości milczącego zawarcia Umowy). Brak potwierdzenia przez Bakoma przyjęcia zamówienia do realizacji (potwierdzenia zawarcia Umowy) w tym terminie oznacza odrzucenie (nieprzejęcie) zamówienia (oferty) Klienta.

7.8. Strony – dla uniknięcia wątpliwości, w związku z art. 70 § 2 w zw. z Kodeksu cywilnego – ustalają, że Umowa jest zawarta w siedzibie Bakoma, o której mowa w punkcie 2.1.

7.9. Bakoma nie jest zobowiązana do przyjmowania zamówień do realizacji, tj. do zawierania Umów.

7.10. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy następuje poprzez: (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie e-hurtowni oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w punkcie 7.6. Regulaminu.

7.11. Bakoma zastrzega, że warunki handlowe w e-hurtowni mogą być różne dla poszczególnych Klientów, a zróżnicowanie to może wynikać w szczególności z:

7.11.1. wartości zamówienia;

7.11.2. masy Produktu (Towaru) lub całego zamówienia;

7.11.3. miejsca dostawy.

7.12. Z chwilą zawarcia Umowy, przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z Produktem (Towarem), a także niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu (Towaru). Bakoma nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu (Towaru) powstałe w szczególności od przyjęcia go do przewozu przez przewoźnika/dostawcę, aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki. W uzasadnionych przypadkach Bakoma zapewni Klientowi wsparcie w składaniu reklamacji u przewoźnika lub w dochodzeniu w tym zakresie roszczeń.

7.13. Prawo własności dot. Produktów i Towarów objętych Umową (skutek rozporządzający) przechodzi na Klienta z chwilą odbioru Produktów i Towarów. Natomiast w przypadku Umów, które dotyczą Produktów lub Towarów będących napojami alkoholowymi, przejście na Klienta własności w zakresie dotyczącym takich napojów alkoholowych (tj. skutek rozporządzający) następuje: (i) w siedzibie Bakoma, o której mowa w punkcie 2.1.; a przy tym (ii) w chwili potwierdzenia przez Bakoma przyjęcia zamówienia do realizacji, tj. w chwili zawarcia Umowy.

7.14. Bakoma może wprowadzać limity ilościowe lub wartościowe (cenowe) w zakresie składanych zamówień. Informacja w tym zakresie każdorazowo wskazywana będzie w zakładce https://b2b.bakoma.pl/cart/view

7.15. Wolumen transakcyjny wynikający z Umów zawartych z wykorzystaniem e-hurtowni ani ze złożonych za jej pomocą zamówień, nie jest wliczany do obrotu Klienta (wolumenu transakcyjnego) z Bakoma generowanego na podstawie innych umów i porozumień zawartych przez Klienta z Bakoma, w tym w ramach kanałów tradycyjnych, w zakresie których nie wykorzystywano e-hurtowni.

7.16. W przypadku Produktów (Towarów) promocyjnych i Towarów promocyjnych, których ilość jest ograniczona, przyjmowanie zamówień do realizacji uzależnione jest od kolejności ich składania.

7.17. Zdjęcia Produktów (Towarów) ani Towarów umieszczone w e-hurtowni: (i) mogą różnić się od wyglądu Produktów i Towarów oraz (ii) nie stanowią elementu zamówienia ani Umowy.

8. Napoje alkoholowe

8.1. W zakresie napojów alkoholowych ustala się, że: (i) Klient powinien odebrać objęte Umową Produkty i Towary będące napojami alkoholowymi w siedzibie Bakoma, o której mowa w punkcie 2.1.; (ii) w toku składania zamówienia, które dotyczy napojów alkoholowych Klient składa jednak oświadczenie odnośnie tego, czy zamierza odebrać zakupione napoje alkoholowe samodzielnie w siedzibie Bakoma, czy też Bakoma ma je wysłać Klientowi na zlecenie Klienta, w szczególności wraz z innymi Produktami i Towarami objętymi danym zamówieniem.

8.2. Zawieranie Umów dotyczących napojów alkoholowych nie jest możliwe w dniach, w których obowiązuje zakaz, o którym mowa w art. 5 ustawy z dnia 10 stycznia 2018 r. o ograniczeniu handlu w niedziele i święta oraz w niektóre inne dni.

8.3. Klient przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, obrót hurtowy napojami alkoholowymi może się odbywać wyłącznie do przedsiębiorców posiadających właściwe zezwolenia przewidziane w powołanej ustawie (tj. zezwolenie na obrót hurtowy tymi napojami lub zezwolenie na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych).

8.4. Poprzez każdorazowe złożenie zamówienia na napoje alkoholowe, Klient oświadcza i zapewnia, że: 1) posiada odpowiednie, ważne zezwolenie na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych, które zostały objęte zamówieniem lub też odpowiednie, ważne zezwolenie na obrót hurtowy napojami alkoholowymi, które zostały objęte zamówieniem i niezwłocznie okaże każde takie zezwolenie Bakoma; 2) przedmiotowe zezwolenie zostało wydane przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) właściwego ze względu na lokalizację danego punktu sprzedaży napojów alkoholowych przez Klienta (w przypadku zezwolenie na sprzedaż detaliczną napojów alkoholowych) lub przez właściwego marszałka województwa (w przypadku zezwolenia na obrót hurtowy napojami alkoholowymi); 3) wniósł i nie zalega z opłatami za korzystanie z właściwych zezwoleń; 4) spełnia wszystkie pozostałe warunki prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży; 5) nie istnieją podstawy do cofnięcia Klientowi ww. zezwolenia; 6) jest przedsiębiorcą zajmującym się handlem napojami alkoholowymi.

8.5. Klient składający zamówienie na napoje alkoholowe, zobowiązany jest: (a) posiadać stosowne zezwolenie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dla lokalizacji, do której następuje dostawa napojów alkoholowych ; (b) potwierdzić Bakoma posiadanie odpowiedniego zezwolenia; oraz (c) przedstawić Bakoma aktualne dokumenty potwierdzające: (i) posiadanie odpowiedniego zezwolenia; oraz (ii) wniesienie właściwej opłaty dotyczącej takiego zezwolenia.

8.6. Klient jest zobowiązany każdorazowo dostarczyć Bakoma dokumenty, o których mowa w punkcie 8.5., za pomocą formularza znajdującego się w sekcji „Moje Konto” w e-hurtowni: (a) już w procesie rejestracji i rozpoczęcia korzystania z e-hurtowni (w przypadku potwierdzenia już wówczas woli nabywania w e-hurtowni napojów alkoholowych); (b) przed złożeniem zamówienia, którego to dotyczy (jeżeli nie zrobił tego już wcześniej); a także (c) na każde żądanie Bakoma – przed lub po złożeniu danego zamówienia, a także przed lub po zawarciu Umowy, nie wyłączając żądań składanych po dostarczeniu Produktów (Towarów), których to dotyczy. Bakoma jest także w każdym czasie uprawniona do żądania okazania oryginałów ww. dokumentów.

8.7. Dostarczenie dokumentów, o których mowa w punkcie 8.5., może być warunkiem: (a) potwierdzenia przez Bakoma otrzymania zamówienia; (b) przyjęcia przez Bakoma zamówienia do realizacji (w całości lub w części) i zawarcia Umowy; (c) wydania Klientowi Produktów (Towarów) stanowiących napoje alkoholowe.

W przypadku braku dostarczenia Bakoma dokumentów, o których mowa w punkcie 8.5., lub też powstania uzasadnionych wątpliwości dotyczących posiadania przez Klienta właściwego i ważnego zezwolenia, Bakoma ma prawo, według swojego wyboru: (i) uniemożliwić Klientowi składanie zamówień dotyczących napojów alkoholowych; (ii) uzależnić przyjęcie zamówienia do realizacji (w całości lub w części) i zawarcie Umowy od udowodnienia przez Klienta ponad wszelką wątpliwość, że posiada właściwe i ważne zezwolenie; (iii) odmówić przyjęcia zamówienia do realizacji (w całości lub w części); lub (iii) wstrzymać się z wydaniem Produktów (Towarów), których to dotyczy lub wszystkich Produktów (Towarów) objętych zamówieniem, którego to dotyczy, do czasu udowodnienia przez Klienta ponad wszelką wątpliwość, że posiada właściwe i ważne zezwolenie. Wyżej wskazane zdarzenia nie stanowią zwłoki ani opóźnienia po stronie Bakoma. Ciężar udowodnienia przez Klienta posiadania właściwego i ważnego zezwolenia spoczywa na Kliencie.

9. Ceny

9.1. Ceny Produktów i Towarów uwidocznione na stronie e-hurtowni podana jest w złotych polskich. O łącznej cenie Produktów i Towarów będącego przedmiotem zamówienia, wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi transportowe lub pocztowe), Klient jest informowany na stronach internetowych e-hurtowni. Informacje w tym zakresie są dostępne w szczególności w trakcie składania zamówienia i jego finalizowania, tj. w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową.

9.2. Ceny Produktów i Towarów w e-hurtowni są cenami brutto, chyba że wyraźnie zaznaczono, że wskazana cena jest ceną netto.

9.3. Ceny brutto zawierają podatek VAT według obowiązujących stawek.

9.4. Ceny objęte zamówieniem staje się dla Klienta wiążąca z chwilą złożenia zamówienia.

9.5. Opusty, obniżki i inne korzyści związane z Produktem (Towarem), który znajduje się w promocji lub w innej ofercie specjalnej albo w wyprzedaży są rozdzielne. W szczególności opusty, obniżki i inne korzyści związane z Produktem (Towarem), który znajduje się w promocji lub w innej ofercie specjalnej albo w wyprzedaży, nie łączą się ani nie sumują z innymi korzyściami przysługującymi Klientowi.

9.6. Bakoma zastrzega sobie prawo do zmiany w każdej chwili cen wskazanych w e-hurtowni, wprowadzania nowych Produktów (Towarów) oraz wycofywania Produktów (Towarów), a także przeprowadzania i kończenia akcji promocyjnych w każdym czasie. Zastrzeżenie to nie dotyczy już zawartych Umów.

9.7. Warunki handlowe, w tym ceny, opusty, rabaty ani jakiekolwiek inne korzyści przyznane Klientowi na podstawie osobnych umów, porozumień poza e-hurtownią (w szczególności w kanale tradycyjnym), nie mają żadnego zastosowania do Umów ani do zamówień składanych w ramach e-hurtowni (pełna rozdzielność warunków handlowych).

10. Płatności

10.1. Składając zamówienie Klient zobowiązuje się do zapłaty pełnej ceny za Produkty (Towary) w wysokości i w terminie oznaczonym na fakturze VAT, z zastrzeżeniem punktu 10.6., oraz wyraża zgodę na przesyłanie przez Bakoma faktur VAT w formie elektronicznej, bez konieczności uzyskiwania podpisu przez Klienta.

10.2. Płatności dokonywane są przez Klienta na rachunek bankowy Bakoma wskazany na fakturze VAT. Bakoma może wstrzymać się ze realizowaniem Umowy do czasu zaksięgowania pełnej ceny na jej rachunku bankowym, chyba że łączna wartość danej Umowy (cena, koszty dostawy oraz i inne obciążające Klienta opłaty i koszty) jest niższa niż 20% udzielonego Klientowi Kredytu kupieckiego / mieści się w dostępnym Klientowi limicie Kredytu kupieckiego.

10.3. W ramach dokonywania płatności z tytułu Umów w pierwszej kolejności Klient korzysta z dostępnego (pozostałego do wykorzystania) Kredytu kupieckiego. Zamówienia wyższe niż dostępny (pozostały do wykorzystania) Kredyt kupiecki muszą być opłacane od razu, tj. bez wykorzystywania Kredytu kupieckiego.

10.4. Za datę płatności uważa się dzień uznania rachunku bankowego Bakoma.

10.5. Bakoma ma prawo do potrącenia (kompensaty) należnego jej wynagrodzenia z tytułu Umowy (tj. ceny należnej z tytułu Umowy, kosztów dostawy i innych obciążających Klienta opłat i kosztów) z wszelkimi wierzytelnościami Klienta w stosunku do Bakoma, chociażby wynikały z innych tytułów prawnych.

10.6. Bakoma może ustalić indywidulany termin płatności bądź terminy płatności w zależności od indywidualnych ustaleń z Klientem (Kredyt kupiecki). Ostatecznym terminem rozliczenia jest ustalony termin płatności.

10.7. Płatności za dostarczone przez Bakoma Produkty (Towary), palety oraz usługi dodatkowe muszą być dokonywane wyłącznie przelewem na rachunek bankowy podany na fakturze VAT lub innym dokumencie obciążającym Klienta – w każdym przypadku dostawy Produktu (Towaru) ujętego na fakturze z terminem płatności dłuższym niż 0 dni (np. faktura przelewowa); albo

10.8. Wszelkie koszty związane z dokonaniem zapłaty na rzecz Bakoma (koszty wykonania płatności), w tym opłaty pobierane przez bank Klienta, operatów płatności lub operatorów kart, ponosi Klient.

10.9. W przypadku, gdy niepobranie przez Klienta podatku należnego od kwot należnych lub wypłacanych na rzecz Bakoma uzależnione jest od uzyskania przez Klienta określonej dokumentacji, Bakoma może przekazać taką dokumentację w terminie odrębnie uzgodnionym z Bakoma.

11. Dostawa (dostarczanie Produktów i Towarów)

11.1. Dostawa dostępna jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

11.2. Dostawa odbywać się będzie przez niezależnego, profesjonalnego operatora przesyłek kurierskich (przewoźnika/dostawcę) wskazanego podczas przyjmowania zamówienia do realizacji.

11.3. Klient zobowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu (Towaru), zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika/dostawcy.

11.4. Bakoma zobowiązana jest, aby całość Produktów i Towarów objętych Umową, została wysłana do umówionego miejsca dostawy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

11.5. Bakoma ma jednak prawo do rozdzielenia dostaw, tj. dokonania ich częściami i w różnych terminach, z zastrzeżeniem terminu, o którym mowa w punkcie 11.4.. W takim przypadku dostawa uzupełniająca może się odbyć osobno lub przy okazji realizacji innej Umowy.

11.6. Koszty i szczegółowe warunki dostaw podawane są w e-hurtowni w sekcji https://b2b.bakoma.pl/cart/view. Koszty dostaw podawane są również w toku składania zamówienia.

11.7. Dostawa odbywa się do miejsca wskazanego w zamówieniu. Dostawa odbywa się w terminie (dacie) wskazanym w e-mailu z przyjęciem zamówienia do realizacji (potwierdzeniu zawarcia Umowy.

11.8. Podczas odbioru Produktów (Towarów) Klient zobowiązany jest, samodzielnie lub poprzez upoważnionego pracownika, podpisać dokumenty potwierdzające odbiór zamówionych Produktów i Towarów.

11.9. Poprzez zawarcie Umowy Klient i Bakoma ustalają, że osoba odbierająca dostarczane Produkty i Towary i składająca podpis na ww. dokumentach, jest należycie upoważniona przez Klienta do dokonania i potwierdzenia odbioru Produktów i Towarów oraz podpisania w imieniu Klienta dokumentów potwierdzających realizację dostawy i okoliczności wskazane na tych dokumentach.

11.10. Regulacja dot. czasu realizacji dostaw znajduje się w sekcji https://b2b.bakoma.pl/order/index

12. Warunki miejsca dostawy

12.1. Klient jest zobowiązany do zapewnienia i zabezpieczenia miejsca dostawy umożliwiającego skuteczne przekazanie Produktów (Towarów) przez (przewoźnika/dostawcę).

12.2. W szczególności Klient powinien zapewnić:

12.2.1. dojazd i miejsce postojowe do rozładunku Produktów (Towarów) bezpośrednio przy miejscu dostawy, tj. nie dalej niż 10 metrów od wejścia do punktu stanowiącego miejsce dostawy;

12.2.2. utwardzoną, równą drogę od miejsca zatrzymania pojazdu do wejścia do punktu stanowiącego miejsce dostawy, umożliwiającą przejazd wózkiem paletowym;

12.2.3. miejsce, w którym możliwe jest przyjęcie i sprawdzenie całości dostawy zapewniające odbiór Produktów (Towarów) w stanie niepogorszonym;

12.2.4. możliwość dowiezienia Produktów (Towarów) do punktu odbioru na paletach o wymiarach min. 80 cm szerokości na 120 cm wysokości.

13. Blokada

13.1. Bakoma zastrzega sobie prawo do zablokowania możliwości korzystania przez Klienta z e-hurtowni, całkowitego lub częściowego zablokowania możliwości składania zamówień, a także do odmowy zawierania Umów, w szczególności, gdy zamówienie zostało złożone:

13.1.1. z uzasadnionym podejrzeniem skorzystania z Loginu lub Hasła przez osoby nieupoważnione;

13.1.2. przez Klienta, co do którego zachodzi uzasadnione podejrzenie niewypłacalności;

13.1.3. w związku z naruszeniem Regulaminu lub przepisów prawa lub uzasadnionym podejrzeniem naruszenia Regulaminu lub przepisów prawa.

14. Palety

14.1. Dostawa Produktów odbywa się z wykorzystaniem palety/palet, na której umieszczone zostaną Produkty i Towary objęte Umową.

14.2. Klient nie staje się właścicielem palety, na której otrzymał Produkty objęte zamówieniem, chyba że pisemnie ustalono inaczej.

14.3. Paleta/palety, na których Klient otrzymał Produkty objęte Umową, pozostają własnością Bakoma i zostają jedynie tymczasowo użyczone Klientowi w zamian za uiszczenie opłaty kaucyjnej (kaucji), sprecyzowanej w momencie potwierdzenia przyjmowania zamówienia do realizacji, nie wyższej jednak niż 100 złotych netto za paletę.

14.4. Bakoma ma prawo uwzględnić na fakturze VAT koszty palet, za pośrednictwem których odbędzie się dostawa zamówionych Produktów Klientowi i które nie zostaną zwrócone przez Klienta do Bakoma w ciągu 30 dni od dnia ich otrzymania

14.5. Kaucja, o której mowa w punkcie 14.3., jest zwrotna pod warunkiem, że zwracana paleta jest pozbawiona wad rzutujących na jej wartość lub cechy użytkowe, w tym na możliwość dalszego bezpiecznego i skutecznego używania.

15. Reklamacje i rękojmia

15.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Bakoma względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu cywilnego, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu, w tym postanowień punktów 1.1. i 1.3. i punktu 15.

15.2. Klient zobowiązany jest do sprawdzenia Produktów i Towarów w momencie ich dostarczenia (odbioru) pod względem zgodności z Umową, kompletności, braku wad, integralności opakowań, a także braku ewentualnych uszkodzeń. W razie nieprawidłowości w tym zakresie, Klient powinien złożyć Bakoma reklamację. Postanowienia zdań poprzedzających nie uchybiają postanowieniom punktu 7.12.. W braku sprawdzenia Produktów lub Towarów lub nienależytego dokonania tych czynności, Klient traci uprawnienia z tytułu rękojmi.

15.3. Klient ma również prawo do składania reklamacji dotyczących funkcjonowania e-hurtowni, w tym świadczonych przez Bakoma w tym zakresie Usług.

15.4. Reklamacje dot. Produktów i Towarów można składać: (i) wyłącznie za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na e-hurtowni po zalogowaniu pod adresem https://b2b.bakoma.pl/contact/contact (Zakładka „Kontakt”) a jednocześnie (ii) nie później niż w terminie 72 godzin od chwili dokonania dostawy, której reklamacja dotyczy, przy czym w ten okres wliczają się tylko Dni robocze. Po upływie tego terminu, w razie braku należytego zgłoszenia reklamacji, odpowiedzialność Bakoma z tytułu rękojmi wygasa. Reklamacje dot. funkcjonowania e-hurtowni można natomiast składać: (i) za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego na e-hurtowni po zalogowaniu pod adresem https://b2b.bakoma.pl/contact/contact (Zakładka „Kontakt”) ; a jednocześnie przez okres występowania danej nieprawidłowości oraz przez dalsze 72 godziny.

15.5. Reklamacja powinna zawierać:

15.5.1. wskazanie przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, nieprawidłowości i momentu ich stwierdzenia; oraz

15.5.2. w przypadku reklamacji dot. Produktów lub Towarów ponadto: (a) zdjęcia reklamowanych Produktów i Towarów; (b) wskazanie żądania reklamacyjnego, którym może być wyłącznie: (i) żądanie wymiany Produktu (Towaru) na nowy albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy; oraz

15.5.3. w każdej reklamacji – wskazanie danych Klienta składającego reklamację, tj.: Loginu, pełnej nazwy Klienta, adresu korespondencyjnego, e-maila oraz numeru telefonu. Dane kontaktowe Klienta powinny być zgodne z danymi kontaktowymi Klienta podanymi w e-hurtowni.

15.6. W ramach rękojmi Klientowi nie przysługują inne roszczenia (żądania reklamacyjne) niż wskazane w punkcie 15.5.2.

15.7. Reklamacje powinny być składane przez odpowiedni formularz, o którym mowa w punkcie 15.4.. W przypadku problemów technicznych uniemożliwiających skuteczne złożenie reklamacji poprzez formularz na stronie internetowej e-hurtowni, a także, gdyby formularz nie pozwalał na złożenie reklamacji o określonej treści, w drodze wyjątku dopuszcza się złożenie reklamacji poprzez wysłanie odpowiedniej wiadomości e-mail na adres: siwula_p@bakoma.pl. Poza tymi przypadkami, reklamacje złożone w innej formie, tj. bez wykorzystania odpowiedniego formularza, pozostawia się bez rozpatrzenia i uznaje się, że reklamacja w ogóle nie została złożona.

15.8. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Bakoma może zwrócić się do składającego reklamację o jej uzupełnienie lub sprecyzowanie we wskazanym zakresie. Czas od dnia powiadomienia w tym zakresie Klienta do dnia właściwego uzupełnienia lub sprecyzowania reklamacji, nie jest wliczany do wiążącego Bakoma terminu rozpatrzenia reklamacji.

15.9. Bakoma rozpatrzy zgłoszoną reklamację w terminie 14 Dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji spełniającej ww. wymogi. W przypadku niemożności rozpatrzenia reklamacji w powyższym terminie, Bakoma poinformuje o tym składającego reklamację podając przyczynę przedłużenia terminu oraz przewidziany czas udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy jednak niż 30 dni od dnia jej złożenia.

15.10. Bakoma może żądać dostarczenia reklamowanych Produktów i Towarów (wszystkich lub niektórych z nich) do wskazanego przez Bakoma miejsce w Polsce, w szczególności, gdy w ocenie Bakoma dostarczone zdjęcia okażą się niewystarczające dla rozpatrzenia reklamacji. Bakoma może też, wedle własnego wyboru, odebrać reklamowane Produkty i Towary od Klienta. W takich przypadkach Bakoma poinformuje Klienta o takiej okoliczności. Koszty złożenia reklamacji oraz koszty dostarczenia reklamowanych Produktów i Towarów ponosi Klient. Jeżeli jednak reklamacja okaże się zasadna, Bakoma zwróci uzasadnione i udokumentowane koszty dostarczenia przez Klienta reklamowanych Produktów i Towarów do wskazanego przez Bakoma miejsca.

15.11. Bakoma nie udziela gwarancji na Produkty ani Towary. Opisy, zdjęcia ani reklamy Produktów i Towarów zamieszczone w e-hurtowni lub w Newsletterze nie powodują udzielenia w tym zakresie gwarancji ani rozszerzenia rękojmi ponad postanowienia Regulaminu.

16. Odpowiedzialność

16.1. Bakoma nie ponosi odpowiedzialności za błędy i omyłki popełnione przez Klienta w toku procesu składania zamówienia, w wyniku których zamówienie zostało złożone w treści, która nie podpowiada pierwotnemu lub późniejszemu zamiarowi Klienta. Klient ponosi odpowiedzialność za treść złożonego zamówienia i zawartej później na jego podstawie Umowy.

16.2. Bakoma nie ponosi odpowiedzialności za zamówienia składane (a następnie Umowy zawierane) przez osoby trzecie wykorzystujące Login lub Hasło Klienta, chyba że udostępnienie tych danych osobie trzeciej nastąpiło z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Bakoma.

16.3. Klient jest zobowiązany zadbać o prawidłowe poinformowanie osób upoważnionych do korzystania z e-hurtowni, o poufnym charakterze Hasła i Loginu (w tym również Hasła startowego) oraz zakazie ich udostępniania osobom nieupoważnionym, a także o obowiązku zabezpieczenia i ochrony Hasła i Loginu (w tym również Hasła startowego). Nie uchybia to postanowieniom punktu 4.4.

16.4. W każdym przypadku:

16.4.1. utraty Loginu lub Hasła (w tym Hasła startowego);

16.4.2. podejrzenia, że nieupoważniona osoba weszła lub mogła wejść w posiadanie Loginu lub Hasła (w tym Hasła startowego);

Klient zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 24 godzin od powzięcia informacji w tym zakresie, zgłosić ten fakt do Bakoma celem zablokowania możliwości korzystania z e-hurtowni przy użyciu takich danych umożlwiających logowanie. Powiadomienie powinno być dokonane: (i) za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na e-hurtowni, po zalogowaniu, w zakładce „Kontakt” pod adresem https://b2b.bakoma.pl/contact/contact lub e-mailem na adres siwula_p@bakoma.pl; oraz niezależnie od tego również telefonicznie pod numerem telefonu 785296176.

16.5. Klient ponosi odpowiedzialność za operacje wykonane z wykorzystaniem e-hurtowni po zalogowaniu się z wykorzystaniem danych dostępowych Klienta (Loginu i Hasła), chyba że udostępnienie tych danych osobie trzeciej nastąpiło z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Bakoma.

16.6. W zakresie e-hurtowni Bakoma może przeprowadzać prace techniczne, konserwacyjne i rozwojowe, które mogą skutkować czasową niedostępnością e-hurtowni, przy czym pojedyncza, ciągła niedostępność nie będzie dłużna niż 72 godzin. Postanowienia zdania poprzedzającego dotyczą odpowiednio przypadków awarii i innych nieprzewidzianych zdarzeń, przy czym w takim przypadku czas niedostępności e-hurtowni nie będzie przekraczał czasu niezbędnego do usunięcia tej awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń. Bakoma nie ponosi odpowiedzialności za przerwy i inne utrudnienia w działaniu e-hurtowni spowodowane przez sytuacje niezależne od działań lub zaniechań Bakoma. Bakoma zobowiązuje się do niezwłocznego informowania o ograniczeniach związanych z korzystaniem z e-hurtowni za pomocą okienka informacyjnego każdorazowo umieszczonego na w górnym prawym rogu na stronie internetowej e-hurtowni po zalogowaniu. Informacja udostępniana w ten sposób uznawana jest za skutecznie dostarczoną.

16.7. Odpowiedzialność Bakoma w stosunku do Klienta w zakresie dotyczącym Umów (w tym niewykonania lub nienależytego wykonania Umów), bez względu na podstawę prawną takiej odpowiedzialności, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu danej Umowy. Odpowiedzialność Bakoma w stosunku do Klienta w zakresie szkód dotyczących e-hurtowni (w tym Usług), jest ograniczona do średniej wartości netto Umów z ostatnich 12 miesięcy, bez wliczania kosztów dostawy, nie wyższej jednak niż 50.000 zł. Bakoma ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą w stosunku do Klienta tylko za rzeczywistą stratę, z wyłączaniem utraconych korzyści. Postanowienia zdań poprzedzających nie wyłączają odpowiedzialności za szkody wyrządzone Klientowi przez Bakoma umyślnie.

17. Konkursy i akcje promocyjne

17.1. Bakoma może organizować dla Klientów konkursy i akcje promocyjne.

17.2. Szczegółowe warunki i zasady takich wydarzeń każdorazowo określać będą regulaminy konkursów i akcji promocyjnych, które dostępne są na stronie e-hurtowni lub będą umieszczone w dedykowanym okienku konkurs promocyjny.

18. Prawa własności intelektualnej

18.1. Wszystkie zdjęcia, teksty, elementy graficzne, znaki towarowe oraz pliki znajdujące się w e-hurtowni, są chronione, w tym prawami autorskimi lub prawami własności przemysłowej i nie mogą być wykorzystywane poza e-hurtownią bez pisemnej zgody Bakoma.

18.2. Klient zobowiązuje się nie zgłaszać ani nie rejestrować na swoją ani na cudzą rzecz żadnych przedmiotów praw własności przemysłowej, w szczególności znaków towarowych ani wzorów przemysłowych, które byłyby takie same, analogiczne, podobne lub zbliżone do przedmiotów praw własności przemysłowej, w szczególności znaków towarowych lub wzorów przemysłowych należących do Bakoma lub innych spółek z grupy kapitałowej, do której należy Bakoma. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonają tego zobowiązania, Klient zobowiązany jest, aby na każde żądanie Bakoma przenieść na Bakoma wszelkie prawa własności intelektualnej wynikające z takiego zgłoszenia i rejestracji lub związane z takim zgłoszeniem i rejestracją, na koszt Klienta.

18.3. Zdjęcia Produktów zamieszczane w e-hurtowni mają jedynie znaczenie poglądowe i nie określają tożsamości, charakteru ani cech Produktów. W tym zakresie relewantne są jedynie opisy słowne. Bakoma zastrzega sobie, że wygląd opakowań zamawianych Produktów może odbiegać od zamieszczonych na zdjęciach w e-hurtowni.

19. Poufność

19.1. Klient zobowiązuje się do utrzymania tajemnicy (poufności) wszelkich informacji i materiałów, do których będzie miał dostęp za pośrednictwem e-hurtowni.

19.2. Klient zobowiązuje się korzystać z informacji i materiałów dostępnych w e-hurtowni wyłącznie w zakresie związanym z używaniem ich zgodnie z ich przeznaczeniem, w szczególności w zakresie dotyczącym składania zamówień wobec Bakoma i zawierania z Bakoma Umów oraz ich wykonywania. Klient zobowiązuje się zachować poufność informacji i materiałów dostępnych w e-hurtowni i nie ujawniać ich osobom trzecim, bez uprzedniej pisemnej zgody Bakoma, jak również zabezpieczyć uzyskane informacje i materiały przed dostępem osób nieupoważnionych.

20. Dane osobowe

20.1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w e-hurtowni jest Bakoma. Dane Bakomy, w tym dane kontaktowe, znajdują się w punkcie 1.1.. W sprawach dotyczących danych osobowych z Bakoma można się dodatkowo skontaktować poprzez wiadomość e-mail na adres: gasior_a@bzk.pl , lub siwula_p@bakoma.pl, bądź telefonicznie pod numerem tel.: 511111366.

20.2. Szczegółowe postanowienia dot. przetwarzania danych osobowych Klientów, w tym w szczególności cele i podstawy przetwarzania danych osobowych, a także kwestie dot. wykorzystywania plików cookies, określa Polityka Prywatności stanowiąca Załącznik do Regulaminu i dostępna w e-hurtowni, po zalogowaniu, w sekcji https://b2b.bakoma.pl/base/terms-of-use .

21. Postanowienia końcowe

21.1. Umowy zawierane poprzez e-hurtownię zawierane są w języku polskim.

21.2. Bakoma zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, przy czym zmiany będą wprowadzane za co najmniej 7-dniowym uprzedzeniem liczonym od dnia powiadomienia i będą odnosiły skutek wyłącznie na przyszłość, tj. w stosunku do zamówień składanych pod dniu rozpoczęcia stosowania zmienianego Regulaminu. Powiadomienie o zmienionym Regulaminie nastąpi poprzez: (i) wysłanie e-maila z informacją o zmianie Regulaminu na adres e-mail Klienta podany w związku z korzystaniem przez niego z e-hurtowni; oraz (ii) umieszczenie komunikatu na stronie internetowej e-hurtowni wyświetlanym po zalogowaniu. Klient, który nie wyraża zgody na zmiany Regulaminu, po dniu rozpoczęcia stosowania zmienionego Regulaminu nie powinien korzystać z e-hurtowni, w tym składać zamówień i zawierać Umów. Nie uchybia to możliwości usunięcia Konta, stosownie do postanowień punktu 3.1.5.

21.3. Bakoma zastrzega sobie prawo do zakończenia działania e-hurtowni po poinformowaniu Klientów o tym fakcie drogą mailową nie później niż na 1 miesiąc przed datą planowanego zakończenia działania e-hurtowni.

21.4. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i jest związany postanowieniami Regulaminu w zakresie korzystania z e-hurtowni, w tym składania zamówień i zawierania Umów oraz korzystania z usług, o których mowa w Regulaminie.

21.5. Sądem właściwym do rozpatrywania wszelkich sporów pomiędzy Klientem a Bakoma a dotyczących e-hurtowni, w tym zamówień i Umów oraz usług, o których mowa w Regulaminie, jest sąd powszechny rzeczowo właściwy dla siedziby Bakoma.

21.6. Regulamin podlega przepisom prawa polskiego, z wyłączeniem przepisów prawa prywatnego międzynarodowego (wyłączenie odesłania). Wyłącza się zastosowanie konwencji Narodów Zjednoczonych o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.

21.7. Regulamin obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2021 r.